Trucht

Strategia reklamowa

Misja

Opracowanie, dopasowanie i wdrożenie strategii reklamowej dla sklepu Trucht.

Rozwiązanie

Rozpoczęliśmy od przyciągnięcia lokalnej społeczności do sklepu stacjonarnego oraz odzyskania klientów online, dzięki czemu stworzyliśmy grupę silnie związaną ze sklepem. W następnym etapie, z sukcesem wprowadziliśmy kampanie reklamowe Google Ads i Facebook Ads, podzielone na sprzedaż stacjonarną oraz online. Dzięki przegrupowaniu produktów, odnalezieniu unikalnych towarów oraz stworzeniu odpowiednich kanałów sprzedaży, udało nam się osiągnąć zamierzone cele.

Realizacja

Z początku mała skala sprzedaży online nie dawała odpowiedniej ilości danych, dlatego skonfigurowaliśmy narzędzia analityczne, które pomogły nam zbierać informacje o użytkownikach. Następnie, poprzez kilka kroków, zoptymalizowaliśmy nasze działania, eliminując mniej dochodowe grupy klientów i skupiając się na uzyskaniu jak najwyższego współczynnika zwrotu z reklamy (ROAS).

Dodatkowo, oprócz płatnych reklam, poświęciliśmy uwagę optymalizacji strony pod kątem użytkownika. W okresie „martwego sezonu” (jesień/zima) dokonaliśmy aktualizacji sklepu, przesortowaliśmy grupy produktowe, tak aby ułatwić intuicyjne wyszukiwanie. Nasze działania w mediach społecznościowych zostały skierowane do konkretnych grup odbiorców, z uwzględnieniem ich stopnia zaawansowania. Nasze akcje promocyjne, zarówno sezonowe, jak i okolicznościowe, opierały się na dokładnej analizie sprzedaży i stanów magazynowych.

Facebook ads

Kampanie Facebook Ads były nastawione głównie na sprzedaż z katalogu oraz konwersje, w mniejszej mierze na pozyskiwanie nowego ruchu ze względu na dużą konkurencję oraz ograniczony budżet.

Google Ads

Kampanie w sieci Google, początkowo były skupione na klientach stacjonarnych, a następnie sukcesywnie przekierowaliśmy je na sklep online za pomocą promocyjnych strategii.
Zastosowaliśmy różnorodne kampanie, takie jak inteligentne kampanie, które były skoncentrowane na popularnych frazach związanych ze sklepem. Dodatkowo, wykorzystaliśmy kampanie w sieci reklamowej, które informowały o aktualnych promocjach oraz kampanie w sieci wyszukiwania, skoncentrowane na poszukiwane marki oraz konkretne typy produktów.

Efektywność

Mimo znaczących zmian w budżetach kampanii reklamowych, udało się osiągnąć wzrost ROAS. Skuteczność kampanii Google Ads była monitorowana poprzez ścieżki konwersji w Google Analytics (z okresem ważności 30 dni przed konwersją), zaś kampanie Facebook Ads analizowano na podstawie danych z Business Managera (w oknie konwersji 14 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu).

Wyniki

Dzięki przekierowaniu i zwiększeniu budżetów na Google AdWords, uzyskaliśmy prawie dwukrotny wzrost przychodów ze sprzedaży online w kwartałach stycznych.

Od momentu rozpoczęcia współpracy i wprowadzenia strategi dla kampanii sprzedażowych, obroty sklepu wzrosły prawie czterokrotnie.

Chcesz wiedzieć więcej?

Porozmawiaj z nami o naszej pracy dla innych brandów oraz o tym co możemy zrobić dla Ciebie i Twojej marki.