Bitter Bikes

Kampania wprowadzająca markę na rynek, obsługa Social Mediów, UX/UI

Misja

  • Projekt strony internetowej
  • Opracowanie i wdrożenie strategii wprowadzenia marki BITTER na rynek
  • Przygotowanie kampanii social media
  • Stworzenie contentu foto video na potrzeby kampanii oraz kanałów Instagram, Facebook
  • Przygotowanie materiałów reklamowych do kampanii Meta i Google Ads

Rozwiązanie

Nasz zespół miał za zadanie opracować i wdrożyć strategię wprowadzenia marki BITTER na rynek. Skoncentrowaliśmy się na przedstawieniu roweru typu gravel w jego naturalnym środowisku – na podmiejskich szutrach, łąkach i w lasach, ukazując nie tylko sportowy aspekt, ale przede wszystkim prawdziwą przygodę, która towarzyszy amatorom kolarstwa gravelowego podczas odkrywania nowych tras.

Aby uzyskać autentyczny przekaz, styl kampanii nawiązywał do surowych reportaży oraz filmów dokumentalnych. Stworzyliśmy wyjątkowe treści foto i video, wykorzystując technologię cyfrową i analogową, które zostały użyte w kampanii na kanałach Instagram i Facebook, skutecznie przyciągając uwagę społeczności rowerowej.

Dodatkowo, przygotowaliśmy materiały reklamowe do kampanii Meta i Google Ads, zapewniając efektywne działania marketingowe. Nasze starannie zaplanowane i zrealizowane działania wprowadziły markę BITTER na rynek i wzmocniły jej pozycję w trakcie dalszego sezonu. Dodatkowo, pełniąc rolę administracji profili na Social Media, kontynuujemy skuteczną promocję marki i zaangażowanie społeczności Bitter Bikes.

Realizacja

Przygotowanie strategi odbyło się przy ścisłej współpracy z klientem. Po etapie koncepcyjnym zrealizowaliśmy 2-dniową, wyjazdową sesję zdjęciową, podczas której zebraliśmy materiał zdjęciowy i video na wszystkie etapy kampanii wizerunkowej i sprzedażowej. 

Kampania została podzielona na etapy tak, aby w pierwszych dniach od uruchomienia profili Instagram i Facebook, owiać markę nutą tajemniczości, ale od początku dać do zrozumienia odbiorcom, że mają do czynienia z firmą rowerową. W trakcie fazy teasingu nadzorowaliśmy kontrolowane przecieki do magazynów branżowych, aby przekierować odbiorców z grupy docelowej na kanały social media marki. 

Kolejnym etapem było uruchomienie przedsprzedaży, poprzedzone serią filmów i zdjęć prezentujących produkt w akcji, skupiających się na wrażeniach i emocjach, jakich produkt dostarcza, a nie jego konkretnych funkcjach czy kwestiach technicznych. O wszystkich technikaliach odbiorcy mogli się dowiedzieć dopiero ze strony internetowej, do której kierowaliśmy cały ruch z social mediów. 

W kolejnych miesiącach, skupiliśmy się na regularnych publikacjach i wdrożeniu kampanii reklamowych Meta na Facebooku i Instagramie, skąd kierowaliśmy ruch na stronę www.bitterbikes.com

Facebook ads

Kampanie Facebook Ads były nastawione głównie na kierowanie ruchu do strony www oraz konwersje. W mniejszej mierze na pozyskiwanie nowego ruchu ze względu na dużą konkurencję oraz ograniczony budżet.

Wyniki

Pomimo ograniczonego budżetu na kampanie reklamowe udało się osiągnąć zamierzony cel sprzedażowy. Stworzone materiały spełniły oczekiwania marki w kontekście efektu, jaki wywołały w grupie docelowej i postrzeganiu marki. 

Ta realizacja to przykład tego, że dobra znajomość grupy docelowej jest ważniejsza niż bardzo duży budżet reklamowy, ponieważ pozwala to na znacznie lepsze i efektywniejsze wykorzystanie środków. 

Chcesz wiedzieć więcej?

Porozmawiaj z nami o naszej pracy dla innych brandów oraz o tym co możemy zrobić dla Ciebie i Twojej marki.