Naszym zadaniem było wykreowaniu motywu przewodniego dla 13. edycji Biegu Fabrykanta. Realizacja obejmowała:
Wyzwanie polegało na tym, aby motyw imprezy nie był tylko atrakcyjny wizualnie, ale oddawał ducha Biegu Fabrykanta, symbolikę i kontekst historyczny trasy oraz przedstawiał lokalny charakter miasta Łodzi.
Punktem wyjścia była ilustracja w stylu grafiki jednoliniowej, której styl oparty na płynnej linii tworzy cały obraz. Zastosowanie tego podejścia pozwoliło uzyskać lekkość i nowoczesność, a jednocześnie zachować kunszt i autentyczny charakter, idealnie wpisujący się w ducha łódzkiego rzemiosła i przemysłowej tradycji miasta.
Inspirację czerpaliśmy z historii rodziny Heinzlów – jednych z najbardziej zasłużonych łódzkich fabrykantów oraz z architektury famuły przy ulicy Tuwima, będącej symbolem dawnej tkanki robotniczej miasta. W projekcie pojawiają się odniesienia do charakterystycznej cegły, ozdobnych detali oraz inicjałów Juliusza Heinzla, które do dziś można zobaczyć na drzwiach wejściowych jego dawnej rezydencji.
Kompozycję wzbogaciliśmy o motywy i detale związane z lokalnym kontekstem Biegu Fabrykanta i tożsamością Łodzi:
Całość tworzy jednolitą, dynamiczną ilustrację, w której każdy element, od zabytkowych murów po współczesne symbole miasta, tworzy spójną opowieść o Łodzi – mieście przemysłu, sztuki i ludzi pełnych pasji. Dzięki temu motyw ilustracyjny stał się nie tylko dekoracyjnym elementem brandingu imprezy, ale także wizualną metaforą miejsca, w którym tradycja i nowoczesność biegną ramię w ramię.
Chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących naszych realizacji? Interesuje Cię współpraca i zastanawiasz się co możemy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami, poznajmy się i porozmawiajmy.
W etter.agency pierwsza konsultacja jest zawsze darmowa.