Kampania wprowadzająca markę na rynek, obsługa Social Mediów, UX/UI
Misja
Projekt strony internetowej
Opracowanie i wdrożenie strategii wprowadzenia marki BITTER na rynek
Przygotowanie kampanii social media
Stworzenie contentu foto video na potrzeby kampanii oraz kanałów Instagram, Facebook
Przygotowanie materiałów reklamowych do kampanii Meta i Google Ads
Realizacja kampanii
Realizacja
Nasz zespół miał za zadanie opracować i wdrożyć strategię wprowadzenia marki BITTER na rynek. Skoncentrowaliśmy się na przedstawieniu roweru typu gravel w jego naturalnym środowisku – na podmiejskich szutrach, łąkach i w lasach, ukazując nie tylko sportowy aspekt, ale przede wszystkim prawdziwą przygodę, która towarzyszy amatorom kolarstwa gravelowego podczas odkrywania nowych tras.
Aby uzyskać autentyczny przekaz, styl kampanii nawiązywał do surowych reportaży oraz filmów dokumentalnych. Stworzyliśmy wyjątkowe treści foto i video, wykorzystując technologię cyfrową i analogową, które zostały użyte w kampanii na kanałach Instagram i Facebook, skutecznie przyciągając uwagę społeczności rowerowej.
Dodatkowo, przygotowaliśmy materiały reklamowe do kampanii Meta i Google Ads, zapewniając efektywne działania marketingowe. Nasze starannie zaplanowane i zrealizowane działania wprowadziły markę BITTER na rynek i wzmocniły jej pozycję w trakcie dalszego sezonu. Dodatkowo, pełniąc rolę administracji profili na Social Media, kontynuujemy skuteczną promocję marki i zaangażowanie społeczności Bitter Bikes.
Realizacja
Przygotowanie strategi odbyło się przy ścisłej współpracy z klientem. Po etapie koncepcyjnym zrealizowaliśmy 2-dniową, wyjazdową sesję zdjęciową, podczas której zebraliśmy materiał zdjęciowy i video na wszystkie etapy kampanii wizerunkowej i sprzedażowej.
Kampania została podzielona na etapy tak, aby w pierwszych dniach od uruchomienia profili Instagram i Facebook, owiać markę nutą tajemniczości, ale od początku dać do zrozumienia odbiorcom, że mają do czynienia z firmą rowerową. W trakcie fazy teasingu nadzorowaliśmy kontrolowane przecieki do magazynów branżowych, aby przekierować odbiorców z grupy docelowej na kanały social media marki.
Kolejnym etapem było uruchomienie przedsprzedaży, poprzedzone serią filmów i zdjęć prezentujących produkt w akcji, skupiających się na wrażeniach i emocjach, jakich produkt dostarcza, a nie jego konkretnych funkcjach czy kwestiach technicznych. O wszystkich technikaliach odbiorcy mogli się dowiedzieć dopiero ze strony internetowej, do której kierowaliśmy cały ruch z social mediów.
W kolejnych miesiącach, skupiliśmy się na regularnych publikacjach i wdrożeniu kampanii reklamowych Meta na Facebooku i Instagramie, skąd kierowaliśmy ruch na stronę www.bitterbikes.com
Meta
Kampanie Meta były nastawione głównie na kierowanie ruchu do strony www oraz konwersje. W mniejszej mierze na pozyskiwanie nowego ruchu ze względu na dużą konkurencję oraz ograniczony budżet.
Wyniki
Pomimo ograniczonego budżetu na kampanie reklamowe udało się osiągnąć zamierzony cel sprzedażowy. Stworzone materiały spełniły oczekiwania marki w kontekście efektu, jaki wywołały w grupie docelowej i postrzeganiu marki.
Ta realizacja to przykład tego, że dobre określenie i znajomość grupy docelowej jest istotniejsze w zestawieniu z dużym budżetem reklamowym, ponieważ pozwala to na znacznie lepsze i efektywniejsze wykorzystanie środków.
Chcesz wiedzieć więcej?
Chcesz poznać więcej szczegółów dotyczących naszych realizacji? Interesuje Cię współpraca i zastanawiasz się co możemy zrobić dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami, poznajmy się i porozmawiajmy.
W etter.agency pierwsza konsultacja jest zawsze darmowa.